Innervate, Roger Wigny

Innervate, Kankeronderzoek, Limburg, Maastricht UMC+
Uitreiking cheque Innervate aan de Encore-studie
De gepassioneerdheid van de onderzoekers maakt ons nog betere ambassadeurs!

 Het in Beek en in Breukelen gevestigde ICT bedrijf Innervate verstuurt al een aantal jaren geen kerstkaarten en relatiegeschenken meer. Liever wordt het budget geschonken aan een goed doel. Het budget van 2012 werd geschonken aan het Kankeronderzoekfonds Limburg. En heel specifiek aan het onderzoek ‘Killercellen tegen kanker’. Roger Wigny, Operations Director en verantwoordelijk voor het HRM-beleid van Innervate, licht toe waarom. “Allereerst zijn we een ICT bedrijf en heel zakelijk, maar dit is ook een ‘mensenbusiness’ en onze mensen zijn heel belangrijk. Als bedrijf kun je uiteraard niet altijd maatschappelijk een steentje bijdragen, dat moet toevallig op je koers komen.” “Een van onze oprichters Stephan van den Brekel is in 2003 aan een hersentumor overleden. Voor ons is dat bijzonder confronterend geweest. Zoals hij elk zakelijk probleem tackelde, probeerde hij ook zijn ziekte te tackelen, een ongelooflijke vechter! Hij is drie jaar ziek geweest en drie keer geopereerd, maar het heeft uiteindelijk allemaal niet mogen baten! Hij is maar 39 jaar oud geworden. Wij vragen ons nu nog wel eens af hoe hij dingen zou aanpakken. Stephan was geweldig bevlogen. Zijn ziekte en overlijden heeft ons gevormd.”  “We schenken het budget voor relatiegeschenken inmiddels al een aantal jaren aan een goed doel, vaak gerelateerd aan kanker. Zo hebben we al een keertje Dr. Lotte Wieten, Prof.dr. Gerard Bos, Roger Wigny en ir. Piet Muijtjens. iets aan het Ronald McDonald huis geschonken en aan het Toon Hermans huis. We hebben dit jaar gekozen voor hetKankeronderzoekfonds Limburg, omdat het toch ook iets regionaals heeft. We zijn een Limburgs bedrijf, met onze wortels verankerd in de Limburgse samenleving. En kanker is iets waar bijna iedereen in zijn nabijheid mee te maken heeft. Het komt voor iedereen heel dichtbij. Daarbij spreekt het innovatieve karakter van het medisch-wetenschappelijkonderzoek ons enorm aan,” vervolgt Roger Wigny, “wij hebben dagelijks met innovatie te maken en hebben veel klanten in de zorg. We kennen de branche goed. Maar het belangrijkste, vind ik, is dat je als bedrijf het verschil wilt maken. Tuurlijk, je wilt graag nog meer doen, maar we doen het met de middelen die we hebben!”  “We willen het niet bij deze ene actie laten en zijn van plan nog meer geld in te zamelen, door enkele ’Koffiemomenten voor Kanker’ in te lassen. Tijdens ons werkoverleg inBreukelen hebben we dit initiatief ook besproken en daar hebben we inmiddels collectebussen neergezet. We organiseren regelmatig kennissessies, waar we onze kennis en expertise delen met geïnteresseerden over topics zoals bijvoorbeeld ICT Beleidsplan, informatiebeveiliging en Bring Your Own Device e.d. Wij hebben ons voorgenomen omtijdens deze sessies, waar natuurlijk altijd koffie gedronken wordt, extra aandacht te vragen voor dit goed doel. Met een van de tijdens de presentatie te presenteren sheets, informeren wij onze relaties over het Kankeronderzoekfonds Limburg. Dit initiatief past bij ons bedrijf en dat mag je ook delen.”
Sluit de enquête